• [2018/06/22]
    By using our forums, and our in-game services, you agree to be bound by our Privacy Policy found here:
    skullgirlsmobile.com/privacy

OFFICIAL: Marie Release Details & Relic Availability

Sairus

AKA Cellsai
Moderator
Hidden Variable Dev
Joined
Apr 24, 2019
Messages
826
Reaction score
1,345
Points
93
Location
Ireland
Hey everyone!

Marie will soon be arriving in Skullgirls Mobile version 6.0!

We have already started releasing teaser trailers and full Update Notes will follow soon, but before that we wanted to give you an early look at some of the details of Marie’s launch (particularly about how her Relics will function) so you can plan your Theonite hoarding and spending accordingly.

If you participated in Black Dahlia’s release, a lot of this will be familiar territory. That said, we’ve also made some significant additions for Marie’s rollout.

uYg1Nl3.png


MARIE RELEASE SUMMARY

Consistent with previous Character releases, Marie will not be available in Standard Relics at launch in 6.0. This includes Premiere, Jackpot, Elemental, Silver/Gold/Diamond, and many other Relics.

If you are saving Relics for Marie, you will not be able to acquire her from those Relics in 6.0. If you still wish to save your current Relics for Marie Fighters, she will be added to Standard Relics in our next major update, 6.1.

So how can you start adding Marie to your Collection?



WISHFUL PREMIERE RELICS

lCtSSSE.png


Wishful Premiere Relics will be available for 150 Theonite in the Relic Store for the entire duration of the 6.0 Release. They will also be available in the Cabinet of Curiosities for 150,000 Canopy Coins.

These Relics behave like standard Premiere Relics, with two notable exceptions:
  • Each Wishful Premiere Relic has 2x odds to pull a Marie Fighter relative to any other Character.
  • In addition to a random Fighter, you will also receive 10 Resurrection Relic Shards.



RESURRECTION RELICS

YbE23s9.png


Resurrection Relics are Marie’s Character Relic, meaning they ONLY contain Marie Fighters.

Resurrection Relics are not available in the Relic Store for Theonite in 6.0, however, if you collect 100 Resurrection Relic Shards you can purchase one Resurrection Relic!

5zCzKO7.png




BLESSING OF THE SKULL HEART SUBSCRIPTION

CtYFzxS.png


New in 6.0 is the Blessing of the Skull Heart Subscription!

Upon purchasing the subscription you will immediately receive one Resurrection Relic, which contains a guaranteed Marie.

You will also receive an Enhanced Wishful Premiere Relic every day for 8 days when you log in. What does ‘Enhanced’ mean?
  • Like a standard Wishful Premiere Relic, each Enhanced Wishful Premiere Relic has 2x odds to pull a Marie Fighter relative to any other Character.
  • However, Enhanced Wishful Premiere Relics are unique in that you will also receive 50 Resurrection Relic Shards.
This means in addition to the chance of pulling a Marie from each Relic, every two days you will accumulate 100 Resurrection Relic Shards through the subscription, which you can exchange for a guaranteed Marie Resurrection Relic.



OTHER DETAILS

Here’s some other miscellaneous details about Marie’s availability:

If you purchase a 10+1 Wishful Premiere Relic Voucher, you will get 10 Resurrection Relic Shards from EACH Relic, for a total of 110 Resurrection Relic Shards. You can purchase one Resurrection Relic for 100 Shards, so this effectively guarantees you at least one Marie from every 10+1.

Resurrection Relics WILL be available via a variety of Offers after 6.0 launches.

Resurrection Relics WILL be added to all Fighter Variety Pack Offers after 6.0 launches.

As with Black Dahlia, Marie’'s Prize Fight WILL NOT be scheduled until our next major update, 6.1.

Resurrection Relics (and Marie Fighters) WILL NOT be available in the Cabinet of Curiosities when 6.0 launches.

Marie Special Moves, Blockbusters and Skill Points WILL be available in the Cabinet of Curiosities.

Marie Special Moves and Blockbusters WILL NOT be available in all standard Move Relics until 6.1.

Marie’s unique Catalyst WILL be available in the Cabinet of Curiosities and Rift Relics.

Marie’s Daily Events WILL be available every Monday after 6.0 launches. This is a great place to earn Special Moves, Blockbusters and Skill Points!



Check out the Skullgirls September State of the Game post for details about Marie’s upcoming 2nd Encore Launch, and other upcoming release info.

If you have any other questions, please let us know down below and we'll be happy to provide further clarifications as needed.
Stay tuned for more info on Marie’s SGM release very soon!

<3 All of us at Hidden Variable and Future Club
 
OMFGGGGGGGGGGGGGG AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSH
 
I wish there were more ways to obtain teotonite, I know it sounds silly but why isn't there a weekly pp for teotonite?
 
What about battlepass exclusive variants? they will become available in 6.0 or 6.1?
 
  • Like
Reactions: Diony
What about battlepass exclusive variants? they will become available in 6.0 or 6.1?
Valid question, and one relevant to my interests, but this post was about Marie availability only.
When the 6.0 Update Notes drop all will be revealed...hopefully.
 
When will update 6.1 come out exactly?
 
¿Para cuándo el BOTÓN PARA CAMBIAR AL MODO SIN CENSURA? estoy alejado del juego y ya no tienen mi apoyo económico.. siempre los he apoyado desde sus inicios y me gustaba como era antes el juego..
 
  • Like
Reactions: Diony
Will there also be a Hyper Pack included on Marie's release update?
 
When will update 6.1 come out exactly?
In the past, follow-up patches arrived like 3 months later (around a 100 days), so early 2024 would be my guess.

Will there also be a Hyper Pack included on Marie's release update?
I am 99% confident Resurrection Relics will be included in the Hyper Pack after Marie launches. It was true for Annie, Umbrella, and Black Dahlia. I'm saving 5k for December's deal (18 ten+one relic packs! 198 fighters total!).

¿Para cuándo el BOTÓN PARA CAMBIAR AL MODO SIN CENSURA? estoy alejado del juego y ya no tienen mi apoyo económico.. siempre los he apoyado desde sus inicios y me gustaba como era antes el juego..
It's been 3 months and you are still hung up on the Black Egrets losing armbands and Filia's underwear changing color? Really? If you have been a fan since the beginning, why not try respecting and understanding the creators' decision to make incredibly insignificant cosmetic changes to the game they have been working on for over a decade? Can you try that instead of posting off-topic?
 
Hello, big fan of your game. :)
My question is: will Marie be available in Hyper Packs upon the 6.0 release?
 
En el pasado, los parches de seguimiento llegaron unos 3 meses después (alrededor de 100 días), por lo que mi estimación serían principios de 2024.


Estoy 99% seguro de que Resurrection Relics se incluirá en el Hyper Pack después del lanzamiento de Marie. Fue cierto para Annie, Umbrella y Black Dahlia. Estoy ahorrando 5k para el acuerdo de diciembre (¡18 paquetes de reliquias diez+uno! ¡198 luchadores en total!).


¿Han pasado 3 meses y todavía estás obsesionado con que las Garcetas Negras pierdan sus brazaletes y que la ropa interior de Filia cambie de color? ¿En Realidad? Si has sido fan desde el principio, ¿por qué no intentas respetar y comprender la decisión de los creadores de realizar cambios estéticos increíblemente insignificantes en el juego en el que han estado trabajando durante más de una década? ¿Puedes intentar eso en lugar de publicar fuera de tema?
Soy consumidor y gracias a nosotros los consumidores de este tipo de juegos es que el juego está dónde está... Sin el apoyo de nosotros los que elegimos este juego por su exclusividad es que ellos pueden hacer y deshacer sin respetar la opinión de los que los hemos apoyado fielmente.. exijo respeto a diferencia de ti que no sabe de qué se trata todo esto y las verdaderas motivaciones detrás de este juego.. a otro con ese discurso barato.. primero exijo lo que he puesto en este juego durante años y me importa muy poco lo que opinas.. NADIE ESTA PIDIENDO QUE SE DESHAGA lo que hicieron solo que lo más razonable sería un botón para cambiar entre opciones y así todos contentos.. entiendes?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Brew
Soy consumidor y gracias a nosotros los consumidores de este tipo de juegos es que el juego está dónde está... Sin el apoyo de nosotros los que elegimos este juego por su exclusividad es que ellos pueden hacer y deshacer sin respetar la opinión de los que los hemos apoyado fielmente.. exijo respeto a diferencia de ti que no sabe de qué se trata todo esto y las verdaderas motivaciones detrás de este juego.. a otro con ese discurso barato.. primero exijo lo que he puesto en este juego durante años y me importa muy poco lo que opinas.. NADIE ESTA PIDIENDO QUE SE DESHAGA lo que hicieron solo que lo más razonable sería un botón para cambiar entre opciones y así todos contentos.. entiendes?
I don't believe a button for the uncensored version is ever planned or confirmed.

Perhaps putting that suggestion in the 2E Skullheart forums would be more appropriate since most SGM players won't even know/care about the difference.
 
  • Like
Reactions: BallotBoxer
En el pasado, los parches de seguimiento llegaron unos 3 meses después (alrededor de 100 días), por lo que mi estimación serían principios de 2024.


Estoy 99% seguro de que Resurrection Relics se incluirá en el Hyper Pack después del lanzamiento de Marie. Fue cierto para Annie, Umbrella y Black Dahlia. Estoy ahorrando 5k para el acuerdo de diciembre (¡18 paquetes de reliquias diez+uno! ¡198 luchadores en total!).


¿Han pasado 3 meses y todavía estás obsesionado con que las Garcetas Negras pierdan sus brazaletes y que la ropa interior de Filia cambie de color? ¿En Realidad? Si has sido fan desde el principio, ¿por qué no intentas respetar y comprender la decisión de los creadores de realizar cambios estéticos increíblemente insignificantes en el juego en el que han estado trabajando durante más de una década? ¿Puedes intentar eso en lugar de publicar fuera de tema?
Soy consumidor y gracias a nosotros los consumidores de este tipo de juegos es que el juego está dónde está... Sin el apoyo de nosotros los que elegimos este juego por su exclusividad es que ellos pueden hacer y deshacer sin respetar la opinión de los que los hemos apoyado fielmente.. exijo respeto a diferencia de ti que no sabe de qué se trata todo esto y las verdaderas motivaciones detrás de este juego.. a otro con ese discurso barato.. primero exijo lo que he puesto en este juego durante años y me importa muy poco lo que opinas.. entiendes
En el pasado, los parches de seguimiento llegaban unos 3 meses después (alrededor de 100 días), por lo que mi estimación sería principios de 2024.


Estoy 99% seguro de que Resurrection Relics se incluirá en el Hyper Pack después del lanzamiento de Marie. Fue cierto para Annie, Umbrella y Black Dahlia. Estoy ahorrando 5k para el acuerdo de diciembre (¡18 paquetes de reliquias diez+uno! ¡198 luchadores en total!).


¿Han pasado 3 meses y todavía estás obsesionado con que las Garcetas Negras pierdan sus brazaletes y que la ropa interior de Filia cambie de color? ¿En realidad? Si has sido fan desde el principio, ¿por qué no intentas respetar y comprender la decisión de los creadores de realizar cambios estéticos increíblemente insignificantes en el juego en el que han estado trabajando durante más de una década? ¿Puedes intentar eso en lugar de publicar fuera de tema?
Soy consumidor y gracias a nosotros los consumidores de este tipo de juegos es que el juego está dónde está... Sin el apoyo de nosotros los que elegimos este juego por su exclusividad es que ellos pueden hacer y deshacer sin respetar la opinión de los que los hemos apoyado fielmente.. exijo respeto a diferencia de ti que no sabe de qué se trata todo esto y las verdaderas motivaciones detrás de este juego.. a otro con ese discurso barato.. primero exijo lo que he puesto en este juego durante años y me importa muy poco lo que opinas.. NADIE ESTA PIDIENDO QUE SE DESHAGA lo que hicieron solo que lo más razonable sería un botón para cambiar entre opciones y así todos contentos.. entiendes?
 
  • Like
Reactions: Brew and RizeSheela